باشگاه پیچا

باشگاه پیچا

پروژه طراحی و توسعه بازی هانوی به زبان پایتون

پروژه طراحی و توسعه بازی هانوی به زبان پایتون

  • زبان پروژه هانوی

    زبان پروژه زبان برنامه نویسی پایتون است

  • سطح پروژه هانوی: متوسط

    پروژه برای دانش آموزانی که به مفاهیم برنامه نویسی پایتون مسلط هستند مناسب است.

  • مقطع سنی

    دانش آموزان دوره اول متوسطه می‌توانند پروژه را به راحتی انجام دهند


هیچی به اندازه مسابقه با فامیل و دوست وآشنا به دورهمی ها مزه نمیده. بازی و خنده و دست وکل کل، دورهمی روتبدیل میکنه به یک خاطره فراموش نشدنی.
حالا فکرشو بکن یک مسابقه بگذارین تو خونه و با هم بازی کنید . بازی ای که تو خودت ساختی

ویدیو
کدهای استفاده شده در ویدیو
				
					
from turtle import *

class Disc(Turtle):
    def __init__(self, n):
        Turtle.__init__(self, shape="square", visible=False)
        self.pu()
        self.shapesize(1.5, n*1.5, 2) # square-->rectangle
        self.fillcolor(n/6., 0, 1-n/6.)
        self.st()

class Tower(list):
    "Hanoi tower, a subclass of built-in type list"
    def __init__(self, x):
        "create an empty tower. x is x-position of peg"
        self.x = x
    def push(self, d):
        d.setx(self.x)
        d.sety(-150+34*len(self))
        self.append(d)
    def pop(self):
        d = list.pop(self)
        d.sety(150)
        return d

def hanoi(n, from_, with_, to_):
    if n > ۰:
        hanoi(n-1, from_, to_, with_)
        to_.push(from_.pop())
        hanoi(n-1, with_, from_, to_)

def play():
    onkey(None,"space")
    clear()
    try:
        hanoi(6, t1, t2, t3)
        write("press STOP button to exit",
              align="center", font=("Courier", 16, "bold"))
    except Terminator:
        pass  # turtledemo user pressed STOP

def main():
    global t1, t2, t3
    ht(); penup(); goto(0, -225)   # writer turtle
    t1 = Tower(-250)
    t2 = Tower(0)
    t3 = Tower(250)
    # make tower of 6 discs
    for i in range(6,0,-1):
        t1.push(Disc(i))
    # prepare spartanic user interface ;-)
    write("press spacebar to start game",
          align="center", font=("Courier", 16, "bold"))
    onkey(play, "space")
    listen()
    return "EVENTLOOP"

if __name__=="__main__":
    msg = main()
    print(msg)
    mainloop()

				
			

سوال داری؟ یا توی اجرای برنامه به مشکل خوردی؟

سوالت رو توی اتاق گفتگوی پیچایی ها مطرح کن. حتما یکی از پیچایی‌ها  بهت جواب میده!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا

باشگاه پیچا

Untitled_Artwork-9